fredag 3. desember 2010

Savner - savner ikke

Savner:

- Dere!!! (Alle dere der hjemme som følger med meg og tenker på meg innimellom! Tenker masse på dere!)
- Førjulsstemning – jeg er jo egentlig veldig glad i jul og pynt og dill og dall… Men etter 30 juler hjemme, er  det vel på tide å prøve noe annet.
- Kaffe som smaker kaffe. De er gode på chai her, og tilsvarende dårlige på kaffe, - den er så å si alltid litt salt og rar i smaken, og har farge som te. Når jeg mellomlander på Schipphol på hjemturen bærer det rett til Starbucks…
- Proteiner. Maten her er svært rik på karbo. Proteiner tror jeg de imidlertid ikke bryr seg så mye om her i landet.
- Forutsigbar strømtilførsel. Tenk på det hver gang dere skrur på lyset, der hjemme!
- Varm dusj.

Savner ikke:

- 31-bussen til og fra jobb. Skolebussen vi putrer rundt i på humpete landeveier har noen hakk mer sjarm. Det er liksom stasere å vente på skolebussen når den er forsinket fordi en kamelvogn sperrer veien, enn å vente på 31-bussen når den sitter fast i rundkjøringen på Carl Berner for hundreogørtende gang.
- Kuldegrader.
- Oslo City i desember. Tror jeg foretrekker markedene i Lalsot og Jaipur, gitt. De er også overfylt av mennesker, riktignok. Men det kan ikke sammenlignes…
- Kjøtt. Jeg har spist vegetarisk siden jeg kom til India, og utvalget er supert. Ikke som hjemme, der vegetarmat stort sett er … tilbehør.
- Kalde morgenturer med Bono (sorry, Bønna, det er ikke din feil! Det er været og mørkets feil!)
- Tro det eller ei: Vaskemaskin. Jeg liker å vaske klær på tungvint-måten, jeg, når jeg har tid til det. Og når det bare er mine klær. Glad jeg ikke er husmor her med åtte unger, mann og eks antall familiemedlemmer i husholdningen...

Trafikkork utenfor Bhairuwas, der jeg har formiddagsundervisning. (For ordens skyld: Skolebussen vår er den gule der bak kamelen.)

3 kommentarer:

  1. Herre hesus! Fantastiske bilder - virkelig helt utrolig at det er på kamel-nivå i trafikken! Oslo taxi blir jo en fest etter dette... Flere bilder, flere bilder!!!

    SvarSlett
  2. "Savner ikke vaskemaskin".

    Du er snål.

    Men fantastisk :-)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Ole: hvis du visste hvor lang tid det tok å laste opp bilder, ville du ikke mast sånn på flere... Føles som jeg bruker år av livet på å se maskinen jobbe med saken... Men takk for positiv respons, uansett, kjære!:-)
    Marthe: Du hadde ikke overlevd-jeg kjenner ditt nære, nærmest intime kjærlighetsforhold til vaskemaskinen... ;-)

    SvarSlett

Totalt antall sidevisninger